Czy kobiety zmieniają biznes?

Czy kobiety zmieniają biznes?

Choć pachnie to stereotypami, to kolejne badania potwierdzają, że płeć kadry menadżerskiej ma znaczenie i potrafi zadecydować o kondycji firmy. Dobra wiadomość dla kobiet jest taka, że ich obecność na wyższych szczeblach władzy w firmie wpływa pozytywnie na wyniki przedsiębiorstwa, zwłaszcza w czasach kryzysu ekonomicznego.

Ten mechanizm działa bez względu na branżę, w jakiej działa firma zatrudniająca kobiety-menadżerów. Podczas badań skupiono się na konkretnych zachowaniach menadżerów obu płci, po czym wyodrębniono trzy grupy taktyk wpływu stosowanych w relacjach z pracownikami różnego szczebla, od przełożonych do podwładnych na najniższych stanowiskach.

Okazało się, że kobiety swoją pozycję w firmie budują według innych zasad niż mężczyźni. Kobiety znacznie częściej decydują się na perswazyjne taktyki wpływu, co pozwala im zdobyć zaufanie pracowników oraz zachęcić ich do większego zaangażowania w losy firmy. W ten sposób firma umacnia swoją pozycję na rynku, a jej kondycję cechuje większa stabilizacja. Z kolei mężczyźni są zwolennikami taktyki wymiany i wymuszania, co sprawdza się w kryzysowych sytuacjach, kiedy to jedynym skutecznym rozwiązaniem jest natychmiastowa interwencja.

Oba te sposoby sprawowania władzy w firmie są dobre, dlatego w interesie firmy powinno być zróżnicowanie kadry menadżerskiej. Stosowanie tylko jednego ze sposobów budowania władzy sprawdzi się częściowo i firma będzie się rozwijać nierównomiernie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii, w celach reklamowych i statystycznych. Pliki cookies są zapisane w pamięci Twojej przeglądarki. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej o naszej polityce plików cookies. Zamknij