Udana współpraca w biurze

Udana współpraca w biurze

W pracy rzadko kiedy można sobie pozwolić na komfort pracy w całkowitej samotności i spokoju. Zwykle trzeba zadbać o dobre relacje z przynajmniej częścią biura, bo zła atmosfera zawsze przekłada się na gorszą efektywność i mniejszą radość z wykonywanej pracy.

Dlatego zawsze warto mieć w pracy kilka koleżanek i kolegów, z którymi można sympatycznie spędzić przerwę albo umówić się na wspólne wyjście po pracy. Nie oznacza to jednak, że w biurze powinno się przyjaźnić w wszystkimi, bo relacje na siłę nigdy się nie sprawdzają. Trzeba też uważać na zbyt dużą poufałość, zwłaszcza na początku pracy, nie każdy chce bowiem wysłuchiwać naszych narzekań czy zwierzać się ze swoich prywatnych problemów.

Każda bliższa znajomość potrzebuje czasu, a zbytnia otwartość wcale nie musi nam przysporzyć wielu przyjaciół. Nie można też być zbyt pomocnym dla współpracowników, bo wyręczanie każdego z jego obowiązków wcale nie spowoduje, że inni nas polubią, a jedynie, że zaczną nas wykorzystywać.

Kolejnym błędem jest także nadmierna asertywność, bo jeśli każdemu będziemy odmawiać, to potrzebując pomocy będziemy zmuszeni zawsze liczyć wyłącznie na siebie. Innymi słowy, w każdym działaniu należy zachować umiar. Powinno się też wyraźnie zaznaczyć własne „terytorium” – gdy mamy dużo pracy, to nikt nie może nam w tym przeszkadzać i niepotrzebnie odrywać od obowiązków. Ważne tylko, by poprosić o chwilę spokoju taktownie i bez agresji.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii, w celach reklamowych i statystycznych. Pliki cookies są zapisane w pamięci Twojej przeglądarki. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej o naszej polityce plików cookies. Zamknij