Docenić starszych pracowników

Docenić starszych pracowników

Pracownicy po 50-tce nie mają najlepszej opinii. Są słabo wykształceni, nie nadążają za nowymi trendami, boją się ryzyka i nie grzeszą kreatywnością – to najczęściej spotykany opis seniora. Ile w tym prawdy?

Pracownicy 50+ są w rzeczywistości bardziej elastyczni jeśli chodzi o czas pracy. Nie mają małych dzieci, są gotowi pracować na zmiany albo w niepełnym wymiarze czasu, a ich oczekiwania finansowe są skromniejsze od młodszych następców. Nie są też wcale odporni na wiedzę. Seniorzy chętnie decydują się na dodatkową edukację, uczą się języków obcych, poszerzają swoje kompetencje.

Dobrze wiedzą, że muszą być konkurencyjni, a że nie brak im wewnętrznej dyscypliny, odnoszą na tym polu niemałe sukcesy. Starsze osoby są też bardziej odpowiedzialne i lojalne wobec pracodawcy. Potrafią zaplanować sobie dzień pracy i chętnie dzielą się doświadczeniem z młodszymi kolegami. Seniorów warto więc angażować w szkolenia dla młodej załogi, ale wiele firm zdaje się tego nie zauważać.

Dzisiaj największym wrogiem seniorów wydaje się zbyt duże tempo zmian na rynku pracy. Nie każdy 50-latek potrafi biegle poruszać się po internecie, ale pomocne mogą być spotkania z doradcą zawodowym, który wskaże, jak napisać ciekawą aplikację albo zasugeruje zmianę zawodu. Seniorom brakuje też pewności siebie, bo rzadko kiedy otrzymują potwierdzenie swojej wartości jako pracownika. Nie wszyscy seniorzy mają też świadomość, że przed nimi są ogromne możliwości rozwoju i samorealizacji.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii, w celach reklamowych i statystycznych. Pliki cookies są zapisane w pamięci Twojej przeglądarki. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej o naszej polityce plików cookies. Zamknij