Praca

Ogłoszenia pracy – jak nie odpowiadać

Proces poszukiwania pracy nie należy do najłatwiejszych. Kandydat musi przeanalizować wiele ofert z nadzieją na to, że uda mu się znaleźć tę, która będzie spełniać jego oczekiwania. Gdy tak się już stanie, niezbędne jest wysłanie rzeczowego CV, dzięki któremu pracodawca zwróci na nas uwagę, zapraszając na rozmowę kwalifikacyjną. Jak się jednak okazuje, odpowiednio sformułowana odpowiedź na ogłoszenia o pracę często jest powodem nie lada problemów. Na co zatem zwracać uwagę?

Najważniejsze są konkrety

Nie jest wcale tajemnicą, iż rekruter, analizując otrzymane CV, poświęca na każde od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund. Pierwsze spojrzenie jest więc decydujące - jeżeli dokument zostanie przygotowany źle i nie uwzględnimy w nim najważniejszych informacji, nie spotka się on z należytą uwagą. Problem zbyt obszernego CV jest bardzo często spotykany, dlatego, przygotowując nasz życiorys, powinniśmy podkreślić w nim te informacje, które są znaczące w kontekście konkretnego stanowiska.

Bardzo ważne są również poszczególne słowa kluczowe, które odpowiadają oczekiwaniom firmy, do której aplikujemy. Konkretność i zwięzłość to cechy, które każdy pracodawca będzie cenił. Znaczenie ma także oryginalność - dokument pełen utartych frazesów i banałów nie spotka się z aprobatą.

Przejrzystość naszym atutem

Przy przygotowywaniu CV powinniśmy zadbać o niezwykle ważną kwestię, a mianowicie jego przejrzystość. Odpowiednie zredagowanie i sformatowanie takiego dokumentu sprawi, iż potencjalny pracodawca będzie w stanie szybko odnaleźć nasze kluczowe atuty. Powinniśmy więc użyć jednolitej czcionki, uporządkować wszelkie wydarzenia i stosować wypunktowania i tabulatory, które zwiększają czytelność tekstu.

Podstawowy problem w przypadku odpowiadania na ogłoszenia pracy popełniany jest przez kandydatów już w informacji elektronicznej, kierowanej do rekrutera. Adres e-mail, z którego korespondujemy, musi brzmieć poważnie, gdyż w ten sposób dajemy wyraz swojemu profesjonalizmowi. Często zdarza się też, iż sama nazwa dokumentu CV jest nieodpowiednia - powinna ona zawierać nasze imię i nazwisko, tak aby ułatwić życie rekruterowi.

Kilka drobiazgów

Oczywiste jest, iż podczas aplikowania na dane stanowisko liczą się przede wszystkim nasze umiejętności. Niemniej, odpowiadając na ogłoszenie, dobrze jest pomóc sobie poprzez z pozoru nieistotne kwestie. W przygotowaniu wiadomości e-mail powinniśmy więc zadbać o to, by była ona utrzymana w uprzejmym tonie - kilka zwrotów grzecznościowych na pewno nie zaszkodzi, może nam nawet w bardzo dużym stopniu pomóc.

Istotne są również kwestie techniczne. Jeżeli nasz komputer wyposażony jest w najnowszą wersję pakietu biurowego, wypadałoby zapisać dokument CV w formacie, który współpracuje również ze starszym oprogramowaniem. Będziemy mieć wtedy pewność, że nasz dokument zostanie odczytany.

W każdej branży źle przyjmowana jest nagminność - jeżeli zatem wysłaliśmy już zgłoszenie do konkretnej firmy, starajmy się o tym pamiętać, aby nie popełnić błędu ponownego aplikowania.

Zaangażowanie przejawem profesjonalizmu

Proces rekrutacyjny jest niezwykle złożony. Poza samym zgłoszeniem, istotna jest także chociażby rozmowa kwalifikacyjna. Należy pamiętać o tym, iż pierwszy kontakt z pracodawcą jest najważniejszy - nawet poprzez odpowiedź na zgłoszenie czy przygotowane CV. Powinniśmy więc zadbać o to, aby już na samym początku wywrzeć odpowiednie wrażenie.

Niewielka praca i zaangażowanie włożone w tego typu sprawy z pewnością zaprocentują u każdego pracodawcy.

Źródła:

http://blog.gumtree.pl/?p=776

http://kariera.dlastudenta.pl/artykul/5_zasad_zwycieskiego_CV,100078.html

http://www.praca5.pl/jak-odpowiadac-na-oferty-pracy

http://kariera.pracuj.pl/dokumenty-rekrutacyjne/10-bledow-w-cv-przez-ktore-nie-zmienisz-pracy/

Szkolenia a możliwość uzyskania awansu

Obecna sytuacja na rynku pracy jest niewątpliwie trudna, a osoby, którym zależy na zdobyciu lub utrzymaniu dobrej posady zmuszone są do ciągłego rozwoju i podnoszenia kwalifikacji. Warto zauważyć, że wiedza zdobyta na studiach przygotowuje nas do zawodu jedynie w sposób teoretyczny, a tylko niewielki odsetek absolwentów zaraz po skończeniu kształcenia rzeczywiście zdobywa pracę na wymarzonym kierunku. Dlatego warto stawić czoła problemowi i poszukać rozwiązań, które zapewnią nam spokojny start w dorosłe życie. Szkolenia zawodowe w tym zakresie sprawdzą się rewelacyjnie.

Biorąc pod uwagę kwestię szkoleń, należy mieć ściśle określoną świadomość, co do celu i istoty dalszej edukacji. Decydując się na takie rozwiązanie, nie tylko zdobędziemy nowe umiejętności, pogłębimy wiedzę w interesujących nas tematach, ale również będziemy mogli legitymować się dokumentem, który ułatwi nam tak długo wyczekiwany awans w pracy.

Szkolenia a zwolnienia

W niektórych przypadkach, konieczność uczestnictwa w szkoleniach jest spowodowana zwolnieniami w firmie. Wychodząc naprzeciw rosnącym wymaganiom pracodawców, wiele osób zmuszonych jest poszerzyć swoje umiejętności, aby uniknąć ewentualnej utraty pracy. W sektorze technicznym jest to uwarunkowane postępem technologicznym oraz automatyzacją. Nie inaczej sytuacja przedstawia się w branżach humanistycznych. Wielokrotnie podejmowane reformy państwowe również nakładają na pracowników konieczność podejmowania dodatkowych szkoleń. Dlatego, aby móc spełnić oczekiwania swojego pracodawcy, nie pozostaje nam nic innego, jak uczestniczyć w kursach i szkoleniach. Poza tym, bez względu na rodzaj wykonywanego zawodu, ambitny pracownik nigdy nie przestaje się uczyć.

Szkolenie na miarę własnych potrzeb

Pracodawca ceni wykształconych pracowników, którzy dodatkowo szczególnie wyróżniają się w jakiejś dziedzinie. Posiadanie specjalizacji podnosi atrakcyjność pracownika, zarówno na tle grupy pozostałych osób, jak i w oczach szefa. O wiele wyżej ceniony jest dziennikarz posiadający wyuczoną specjalizację w danej dziedzinie niż ten, który potrafi pisać o wszystkim, ale ogólnie. Podobnie jest w reklamie czy oświacie. Dlatego planowanie własnej ścieżki zawodowej warto przemyśleć krok po kroku, a szkolenia zawodowe z pewnością przyspieszają cały ten skomplikowany proces.

Idealna oferta szkoleniowa

Konkurencja na rynku szkoleniowym jest równie wysoka, jak w przypadku innych branż.Jednak osoby, które pragną zdobyć merytoryczną wiedzę, przekazywaną przez profesjonalistów, powinny skorzystać z oferty serwisu internetowego GoWork. Dodatkowym atutem serwisu jest fakt, iż różnorodna oferta szkoleniowa spełni oczekiwania nawet najbardziej niezdecydowanych osób. Kursy z księgowości, nieruchomości, a może szkolenia dla informatyków, kosmetyczek, krawcowych czy marketingowców? Bez względu na rodzaj wybranego kursu możemy być pewni, że wiedza na nim zdobyta umożliwi zdobycie wymarzonej pracy. Szkolenia prowadzi wykwalifikowana grupa ekspertów, podczas gdy zajęcia odbywają się w małych, kameralnych grupach. Zależy Ci na tym, by dowiedzieć się więcej na temat szkoleń i kursów organizowanych przez firmę GoWork? A może chcesz przejrzeć interesujące ogłoszenia o pracę z całej Polski? Koniecznie odwiedź stronę internetową, dostępną pod adresem praca - www.gowork.pl.

Dom jednorodzinny – piętrowy, parterowy lub z poddaszem

Projekty domów jednorodzinnych są zróżnicowane, niemniej na ich podstawie można wyróżnić trzy główne konstrukcje budynków wymienione w tytule. Wybór należy do inwestora.

Podejmując decyzję w zakresie liczby kondygnacji należy wziąć pod uwagę powierzchnię działki. Warto skonsultować się z architektem. Niektóre pracownie projektowe oferują bezpłatne konsultacje. Jedną z nich jest Autorska Pracownia Projektowa Dobre Domy oferująca projekty domów o różnej konstrukcji.

Profesjonalne biuro projektowe

Pracownia projektowa Dobre Domy specjalizuje się w projektowaniu domów jednorodzinnych. Starannie wykonane projekty są dostępne w rozsądnej cenie. Oferta obejmuje:

-        gotowe projekty obejmujące m.in.:

-        domy piętrowe

-        domy parterowe

-        domy z poddaszem

-        adaptacje projektów do potrzeb klienta

-        projekty przygotowywane na indywidualne zlecenie

Szeroka gama zrealizowanych zleceń łączy nowoczesny i tradycyjny styl. Inwestor otrzymuje fachową pomoc architekta, kosztorys oraz wgląd do zestawień materiałów budowlanych i innej dokumentacji związanej z projektem. Architekt doradzi w sprawie wyboru optymalnej konstrukcji dostosowanej do potrzeb klienta i warunków działki budowlanej.

Parterowy czy piętrowy dom?

W parterowym domu komfort mieszkania jest wyższy ze względu na brak schodów. Tego typu projekty są chętnie wybierane przez rodziców z małymi dziećmi, osoby starsze i niepełnosprawne. Konstrukcja parterowego dom charakteryzuje się dużą powierzchnią zabudowy i dachu oraz większymi fundamentami. Podłoga zostaje posadowiona na gruncie. Najmniej problemów sprawia wykonanie ocieplenia. Nie trzeba układać go w połaciach dachu, lecz na stropie. W domu parterowym można wykonać lekki strop, co w przypadku pozostałych typów konstrukcji nie jest możliwe. Piętrowy dom wymaga wykonania solidnego stropu tłumiącego dźwięku. Na pierwszym piętrze nie ma skosów charakterystycznych dla poddasza, co ułatwia zagospodarowanie przestrzeni. Budowa domu piętrowego wiąże się z wyższymi kosztami, niemniej jednak może zostać usytuowany na działce o mniejszej powierzchni.

Poddasze użytkowe zwiększa koszty

Dom jednorodzinny z poddaszem użytkowym charakteryzuje się mniejszą powierzchnią zabudowy w porównaniu z parterowym budynkiem mieszkalnym, dlatego łatwiej ulokować go na małej działce budowlanej. Uwzględnienie w projekcie poddasza użytkowego wpływa na wzrost kosztów budowy. Są one związane z wykonaniem stropu i schodów. W przypadku domów jednorodzinnych z poddaszem użytkowym konieczne jest wykonanie solidnego stropu, który będzie charakteryzował się wysoką dźwiękoszczelnością. Skosy dachu zmniejszają użyteczną powierzchnię poddasza oraz utrudniają zagospodarowanie. 

Kim jest trener personalny?

Trener personalny to bardzo popularne, zwłaszcza ostatnimi czasy pojęcie. Słyszy się o tym głównie w mediach, za sprawą gwiazd i celebrytów, wydaje się, że każdy aspirujący do tej roli, powinien takowego trenera posiadać. Kim jednak jest trener personalny i co tak właściwie robi? Otóż trener personalny to osoba, która dba o zdrowie i kondycje swojego klienta, pomagając mu uzyskać idealną sylwetkę, formę lub zdrowie.

Taki opiekun ma, więc profesjonalnie zadbać o dietę i ćwiczenie klienta, układając dla niego indywidualny plan. Jeśli chodzi o dokładny zakres jego działań, będzie to przede wszystkim ułożenie planu treningu, dostosowanego do potrzeb oraz możliwości podopiecznego. Razem wybierają oni najlepszy sport i rodzaj wysiłku, nie tylko dający optymalne rezultaty, ale także pasujący do klienta. W zakres planu wchodzi przede wszystkim cykl treningowy, czyli zestaw odpowiednich ćwiczeń, powinny one być nie tylko skuteczne, ale i atrakcyjne. Na ustaleniu planu praca się oczywiście nie kończy, trener czuwa nad podopiecznym cały czas, kontroluje, czy ćwiczenia wykonywane są poprawnie i skutecznie, by w razie problemów, na bieżąco eliminować błędy oraz czy serie i obciążenia są prawidłowe.

Oprócz czysto technicznych obowiązków, dobry trener powinien umieć zmotywować swojego klienta, tak, aby ten nie poddawał się w trudnych momentach i osiągnął swój cel. Zresztą pierwszą czynnością, którą razem z podopiecznym powinien wykonać, to właśnie ustalenie celu, do którego razem będą dążyć. Ma on być największą motywacją i pomocą w czasie pracy. Widać, więc doskonale, że praca trenera osobistego nie jest tak prosta, jaką się wydaje, nie wystarczy posiadać jedynie wiedzę i umiejętności z zakresu zajęć fizycznych i dietetyki, ale trzeba także posiadać umiejętności psychologiczne, a nawet pedagogiczne, aby umieć zmotywować klienta do działania.

Jest to z jednej strony praca dość trudna, a momentami nawet żmudna, ale z pewnością przynosi mnóstwo satysfakcji w momencie osiągnięcia celu, czy nawet pierwszych, małych sukcesów. Każdy, kto nie boi się wysiłku i chciałby podjąć pracę w takim charakterze, powinien odbyć stosowny kurs trenera personalnego.

Z racji tego, że jest to obecnie popularne zajęcie, oferta w tym zakresie jest dość bogata i praktycznie w każdym większym mieście można znaleźć kurs trenera personalnego, dostosowany do naszych możliwości, głównie czasowych. Może to być świetne zajęcie dodatkowe, a z czasem, jeśli ktoś się sprawdzi i wyrobi sobie markę, nawet główne źródło dochodu.

CPA kontra CPC. Nie marnuj pieniędzy na kliknięcia

Jedną z popularniejszych form emisji reklam na Facebooku wykorzystywanych przez e-sklepy jest CPC, czyli cost per click (płać za kliknięcie). Płacimy wówczas za to, że ktoś kliknie w naszą reklamę w nadziei, że znajdzie się po chwili w sklepie. Według analiz Catvertisera średnio 24 procent klikających nie dociera jednak na stronę, do aplikacji lub nie udaje im się polubić fan page’a. Po co więc płacić za kliknięcia skoro można już inwestować jedynie w efektywne przejścia na stronę do aplikacji, czy polubienia profilu? Dostępne jest to w modelu CPA, czyli cost per action!

Wyższa efektywność CPA

Efektywność formatu CPC jest niższa od CPA między innymi dlatego, że w CPC płacimy za wszystkie rodzaje kliknięcia, więc jeśli jest to post sponsorowany, to płacimy za polubienie posta, skomentowanie i udostępnienie go. W CPA płacimy jedynie za efektywną akcję (polubienie strony, przejście do aplikacji, na stronę zewnętrzną). Nie jest to jednak dostępne ani z poziomu Ad Managera ani Power Editora - najpopularniejszych narzędzi do zarzadzania kampaniami reklamowymi na Facebooku. Aby to zrobić trzeba uzyskać dostęp do API reklamowego serwisu. Dzięki takiemu dostępowi Catvertiser.com jest właśnie w stanie realizować efektywne kampanie w modelu CPA.

To się opłaca

Podczas badań w Catvertiser.com i w oparciu o informacje płynące od naszych klientów ustaliliśmy, że kampanie reklamowe w formacie CPA są bardziej efektywne niż te prowadzone w CPC lub CPM (cost per mille). Na przykład koszt pozyskania fana z kampanii w formacie CPA był aż 7x niższy niż z kampanii rozliczonej za same kliknięcia. Jasno więc widać, że opłaca się prowadzić kampanie w CPA.

Podstawowe zalety CPA

 

- płacimy wyłącznie za realne efekty
- możemy efektywnie pozyskiwać fanów stron
- optymalizowanie kampanii na przejście do aplikacji
- skuteczne kierowanie na stronę sklepu
- optymalizacja kosztów kampanii reklamowej

 

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii, w celach reklamowych i statystycznych. Pliki cookies są zapisane w pamięci Twojej przeglądarki. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące cookies. Dowiedz się więcej o naszej polityce plików cookies. Zamknij